CGTN Muhabiri Berna Yang'ın haberine göre İthalat Fuarı salonlarında kumda pişirilen Türk kahvesinin aroması yayılıyor ve bu, fuarın "ilk kez tanıtılan ürünler" listesinde yer alan özel içecek. Birçok ziyaretçiyi cezbederek tatması için duraklamaya teşvik ediyor. Stant önünde, danışan ve görüşme yapan tüccarlar birbirini izliyor.
Türkiye Ege Demir ve Demirdışı Metaller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ertan, Birliğin Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı'nın görevlendirmesiyle, İzmir'den 20'den fazla Türk şirketini Shanghai'daki 8. Çin Uluslararası İthalat Fuarı'na getirmek üzere organize ettiğini belirtti. Bu yıl fuara beşinci kez katılışları olduğunu hatırlattı.
Bu yılki fuarda Türkiye sergi alanı, geçen yıla kıyasla yaklaşık iki katına çıkarak 400 metrekareye ulaştı. Bu şirketlerin büyük çoğunluğu Çin pazarına girmeye hevesli KOBİ'ler olup, başlıca içecek, doğal kozmetik, tekstil ve lojistik hizmetler gibi alanlara odaklanıyorlar .
İthalat Fuarı'na tekrarlanan katılımlar ve olgunlaşan işbirliği mekanizmaları
CGTN Muhabiri Yang'ın haberinde şu ifadeler yer aldı:
"Türkiye'nin İthalat Fuarı'na katılımı ilk değil ve bunun arkasında sağlam bir işbirliği mekanizması yatıyor. Türkiye Ege İhracatçı Birlikleri, Türk şirketlerini fuara katılmaya organize eden kilit güç olup, 2019'dan beri bu organizasyona devam ediyor .
Yalçın Ertan, "2019'dan bu yana, pandemi dönemi hariç her yıl katılıyoruz. Bu, çok önemsediğimiz bir fuar" dedi.
8. İthalat Fuarı'nın açılışından önce, Birlik ayrıca Çin Uluslararası İthalat Fuarı Bürosu ile birlikte İzmir'de bir forum düzenledi ve Türk şirketlerinin katılımı için sağlam bir zemin oluşturmak amacıyla bir işbirliği mutabakat zaptı imzaladı.
Avrasya köprü rolünü oynamak, Çin pazarı fırsatlarını paylaşmak
T.C. Ticaret Bakanlığı İstanbul İhracatçı Birlikleri Yönetim Kurulu Başkanı Kazım Taycı, "Türkiye'nin Avrasya'yı birleştiren coğrafi konumunun onu çok önemli bir köprü ülkesi yaptığına inanıyoruz" diye vurguladı: "Çin ile ticaret ve bağlantı konusunda kendimizi bir köprü olarak görüyoruz."
Türk şirketleri Çin tüketici pazarının potansiyelinden iyimser. Ege İhracatçı Birlikleri koordinasyon başkanı, Çin'in Z kuşağı tüketicilerinin kişiselleştirilmiş ve niş ürünlere olan tercihinin Türk şirketleri için yeni pazar fırsatları yarattığını belirtti.
Taycı, "Çin'in sanayi gelişiminden, ticari kalkınmasından ve 1.4 milyarlık nüfusa sahip pazar büyüklüğü ve tüketim kapasitesinden faydalanmayı hedefliyoruz" dedi.
Yerelleştirilmiş yenilik, Çinli tüketicilerle hassas entegrasyon
İthalat Fuarı'nın getirdiği fırsatları değerlendirmek için Türk şirketleri ürün ve hizmetlerde özenle hazırlık yaptı. Çinli tüketicilere daha iyi uyum sağlamak için bazı şirketler düşük şeker oranıyla imal edilen şekerleme ve çikolata serilerini piyasaya sürdü ve tüm ürün etiketlerini Çinli tüketicilerle doğrudan iletişim kurabilmek için Çince'ye çevirdi.
İçecek sektörüne ek olarak, Türkiye'nin doğal kozmetik ve tekstil ürünleri de benzersiz Akdeniz özellikleriyle Çinli alıcıların dikkatini çekiyor. Bu ürünler, Türkiye'nin doğal kaynak ve geleneksel işçilik avantajlarından tam olarak yararlanıyor.
Avrasya itici gücünden yararlanarak yeni lojistik koridorları keşfetmek
Türkiye'nin Avrasya kıtasını birleştiren benzersiz coğrafi konumu sayesinde, bu yılki fuara lojistik hizmet şirketleri de katıldı. İthalat Fuarı platformundan yararlanarak, Çinli meslektaşlarıyla daha hızlı ve güvenilir sınır ötesi nakliye hatları geliştirmeyi umuyorlar.
Türk nakliye şirketi AKKON LINES'ın Satış ve Pazarlama Yardımcısı Müdürü Uğur Şahinkaya, "Şirketimiz 2018'de kuruldu ve konteyner taşımacılığı ile uğraşan bir işletme. Yaklaşık üç yıl önce Çin'deki temsilciliğimiz resmen faaliyete geçti" dedi.
Şahinkaya, "Bu, ikinci fuar katılımımız. Bu yıl daha büyük ölçekte ve daha kapsamlı bir şekilde katılmaya karar verdik, çünkü buranın Çin'in en prestijli fuarı olduğunu biliyoruz" dedi.
AKKON LINES Shanghai Şubesi Satış Müdürü Xu Qi, "Çin pazarına girdiğimizden bu yana iki buçuk yıllık işletme sürecinde, Çin ve Türkiye arasındaki çift yönlü ticaretin nispeten olumlu ve istikrarlı bir yükseliş içinde olduğunu" belirtti.
Çin'in açılım politikalarına odaklanmak, yatırım işbirliğini derinleştirme beklentisi
Türkiye Ege Demir ve Demirdışı Metaller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ertan, Çin'in son dönemde düzenlediği ve katıldığı önemli toplantılara da dikkat çekti. Çin liderlerinin konuşmalarında Çin'in daha yüksek seviyede dışa açılım uygulayacağından bahsettiklerini ve bu olumlu politikaları yakından takip ettiklerini ifade etti.
Çin'in Türkiye'deki yatırımları giderek daha aktif hale geliyor. Ertan, "Örneğin, BYD şirketi geldi. İzmir'e çok yakın bir Ege bölgesine yatırım yapacaklar" dedi.
Ertan, "Ayrıca Çinli şirketlerin Türk ortaklarla birlikte Türkiye'ye yatırım yapmasını, teknoloji gelişimini buraya getirmesini umuyoruz. İşbirliği yoluyla Türkiye'den Çin'e ihracat yapabileceğimiz gibi, diğer ülkelere de ihracat yapabiliriz" diye vurguladı.
Cumhurbaşkanı Xi, 15. Çin Ulusal Oyunları’nın açılışını yapacak
İnsani ve kültürel alışverişte ısınma, turizm ve hava bağlantısı birlikte ilerliyor
Ertan gülümseyerek, "Çin halkının Türkiye'ye daima iyi duygular beslediğini" söyledi. Çinli turistlerin Türkiye'yi ziyaret etmek istediğini, özellikle İzmir bölgesini, Kapadokya'yı sevdiklerini belirtti. Ege bölgesinin çeşitli tarihi kalıntılarını görmek istiyorlar.
Hava bağlantısı iki ülke arasında daha fazla köprü kuruyor. Türk Hava Yolları Çin'e uçuşları artırdı, Shanghai gibi yerlere uçmaya başladı. Bu bağlantıların güçlenmesiyle birlikte, toplumsal ve ticari ilişkilerin de gelişeceğini umuyorlar.
İthalat Fuarı, Çin'in dünyayla derin entegrasyonuna tanıklık ediyor
İthalat Fuarı'nın rolüne gelince, Kazım Taycı derin bir anlayışa sahip. Diğer tüm salonları neredeyse gezdiğini, dünyanın tüm ülkelerinin burada, bu dev fuar merkezinde toplandığını gördüğünü söyledi.
Taycı, "Bu, Çin'in artık dünyayla derinlemesine bütünleştiğini, hem satın alma hem de satış açısından işbirliğine hazır olduğunu gösteriyor" dedi. "Özellikle, siyasi ilişkilerin itici gücü sayesinde, Türkiye ile Çin arasındaki ilişkilerin çok düzgün ilerlediğini görüyoruz. Bu bize muazzam bir ivme kazandırıyor." diye konuştu.
İthalat Fuarı alanında, Türk katılımcılar ve alıcılar arasındaki müzakereler devam ediyor. Uzakta, kumda pişirilen Türk kahvesi standının önünde kuyruk oluşuyor ve bu en geleneksel Türk içeceği, İthalat Fuarı platformu aracılığıyla daha fazla Çinli tüketicinin görüş alanına giriyor.
İzmir'den Shanghai'ya, kum kahvesinden özel tekstil ürünlerine, Avrasya kıtasını aşan ticaret koridoru, İthalat Fuarı sayesinde daha da akıcı hale geliyor."
Hibya Haber Ajansı