news-details

Kardiyoloji Anabilim Dalı öğretim üyesi Fedai'den, meyan kökü şerbeti uyarısı

Şanlıurfa Harran Üniversitesi Hastanesi Kardiyoloji Anabilim Dalı öğretim üyesi Halil Fedai, sıcak havaların etkisiyle tüketimi artan meyan kökü şerbetinin aşırı kullanımının ciddi sağlık sorunlarına yol açabileceği konusunda uyarılarda bulundu.

Doç. Dr. Fedai yaptığı açıklamada, meyan kökü şerbetinin ölçülü tüketildiğinde bazı faydalar sağladığını ancak fazla içilmesi durumunda özellikle tansiyon ve kalp hastalıkları bulunan kişiler için risk oluşturduğunu belirtti.

Meyan kökünün vücutta su ve tuz tutulmasına neden olduğunu ifade eden Doç. Dr. Fedai, “Fazla miktarda tüketildiğinde tansiyon yükselmesine yol açabiliyor. Özellikle kalp yetmezliği bulunan hastalarda sıvı ve tuz tutulumu nedeniyle mevcut hastalığın kötüleşmesine neden olabiliyor” dedi.

İçeceğin aynı zamanda iyon dengesizliğine yol açabildiğini kaydeden Doç. Dr. Fedai, bu durumun ciddi kalp ritim bozukluklarını tetikleyebileceğine dikkat çekti.

Meyan kökü şerbeti için herkes için geçerli belirli bir tüketim miktarının bulunmadığını vurgulayan Doç. Dr. Fedai, tüketim miktarının kişinin sağlık durumuna göre değerlendirilmesi gerektiğini söyledi.

Tansiyon, kalp yetmezliği ve ritim bozukluğu bulunan vatandaşlara çağrıda bulunan Doç. Dr. Fedai, “Bu hastalıkları bulunan kişilerin meyan kökü şerbeti tüketmeden önce mutlaka doktorlarına danışmaları uygun olacaktır” ifadelerini kullandı.

  Hibya Haber Ajansı